Menu

Aktualności

Statut

Regulamin

Władze

Cele

Projekty

Deklaracja

Galeria

Końskie

Czat

Biuletyn

Linki

Prasa o nas

Kontakt

Księga Gości

Dodaj wpis

Pokaż wpisy


 







 

 
 

 

Projekty ogólnoregionalne przewidziane do realizacji na terenie powiatu koneckiego

"Biuro Pracy"

Edukacja szansą na lepszą przyszłość

"Skuteczna integracja"

"Internet źródłem wiedzy"

 

Biuro Pracy

1. Idea i cel projektu

 Bezrobocie jest niewątpliwie najgroźniejszym i największym problemem naszego kraju. Dramat pozostawania bez pracy dotyka nie tylko pracowników przestarzałych gałęzi przemysłu, ale także ludzi młodych, absolwentów szkół różnych szczebli, którzy dopiero zaczynają samodzielne życie. Osobista tragedia, jaką często staje się brak pracy rozgrywa się nie tylko na płaszczyźnie ekonomicznej, ale także i społecznej dotykając całe społeczeństwo. Dłuższe pozostawanie bez pracy niewątpliwie degeneruje, przy czym nie tylko bezrobotnego, ale także  jego rodzinę. Początkową determinację w poszukiwaniu zatrudnienia z czasem zastępuje przekonanie o braku własnej wartości oraz bezsilność. Bezrobotni tracą po jakimś czasie kwalifikacje do wykonywania swojego zawodu, co w jeszcze większym stopniu utrudnia znalezienie pracy. Bardzo szybko bezrobocie staje się po prostu sposobem za życie, którą to postawę powielą i odziedziczą w przyszłości dzieci bezrobotnego, a wraz z nią biedę, która także przechodzi z pokolenia na pokolenie. W ten sposób degenerują się całe dzielnice, miasta, a nawet regiony.

 Dziejową rolą polskiej lewicy jest zwalczenie tych złych owoców transformacji ustrojowej
i chybionych manewrów gospodarczych; zaklętego kręgu ubóstwa i bezrobocia. Otwartość umysłów i dynamizm działania szczególnie predysponuje do tej misji młodych działaczy lewicy. Dlatego, że często ten problem dotyka nas samych, naszych rówieśników oraz rodziny jesteśmy szczególnie zdeterminowani w walce o lepszą przyszłość. Uważamy, że region w którym żyjemy ze względu na zaszłości historyczne szczególnie potrzebuje pomocy w walce z bezrobociem. Należy przy tym działać tak, aby w jak największym stopniu wpłynąć na zmianę mentalności bezrobotnych, przkonując ich do aktywnego i samodzielnego poszukiwania pracy. Należy także uświadomić osobom poszukującym pracy możliwe korzyści wynikające z podjęcia pracy w innym regionie lub poza krajem oraz pomóc przezwycięzyć lęki związane ze zmianą miejsca zamieszkania.

 Mamy nadzieję, że poniższy projekt przyczyni się do poprawy bytu choćby niewielkiej grupy mieszkańców Kielecczyzny.

 2. Szczegóły

 Uznajemy, że zasiłki dla bezrobotnych oraz inne zapomogi przyznawane na podstawie braku dochodów w długim okresie czasu demoralizują bezrobotnych. Dlatego chcielibyśmy pomóc mieszkańcom naszego regionu, przy ich aktywnym udziale znaleźć pracę nie tylko w granicach województwa czy kraju, ale także na terenie państw Unii Europejskiej. W tym celu zostaną uruchomione w powiatowych siedzibach Federacji Młodych Socjaldemokratów swoiste biura pracy, gdzie bezrobotni mogliby otrzymać skuteczną pomoc w znalezieniu pracy. Będziemy działać na wielu płaszczyznach między innymi orgaznizując szkolenia z zakresu poszukiwania pracy przez internet i tworzenia dokumentów wymaganych przez pracodawców. Na tym etapie chcielibyśmy przekonać bezrobotnych do zwiększonej aktywości. Często problemem jest to, że wielu potencjalnie dobrych pracowników nie jest w stanie przejść pierwszego etapu rekrutacji, ponieważ
po prostu nie umieją sporządzić Curriculum Vitae. Wielu nie potrafi także dotrzeć do ofert pracy z innych części kraju.

 Głównym polem działalności naszych quasi biur pracy będzie jednak współpraca z agencjami pracy, poszukującymi personelu dla pracodawców z kraju i zagranicy.  Chcielibyśmy odpowiadając na zgłaszane przez nie zapotrzebowanie rozsyłać składane przez bezrobotnych dokumenty i w ten sposób pośrednio kontaktować bezrobotnych z pracodawcami. Nasi aktywiści będą przyjmować, a w razie potrzeby pomagać w wypełnieniu wymaganych przez pracodawców dokumentów. W celu promocji naszej działalności zainteresujemy naszą inicjatywą media oraz zdobędziemy patronaty medialne, co z pewnością ułatwi kontakt z agencjami rekrutacyjnymi. Będziemy dla nich atrakcyjnym partnerem, ze względu na ogólnoregionalny zasięg naszej działalności, a co za tym idzie duża liczbę zarejstrowanych osób chętnych do podjęcia pracy. Współpraca w realizacji projektu zwiększy zakres ich działalności, a co za tym idzie możliwości zatrudnienia. Z drugiej strony dla nas współpraca z wieloma pośrednikami oznacza duże nagromadzenie ofert, co umożliwi nam znalezienie pracy dla większej ilości osób.

 Z racji ścisłej współpracy z Federacją Młodych Socjaldemokratów korzyści z realizacji projektu odniesie także Sojusz Lewicy Demokratycznej. Jako oficjalna młodzieżówka SLD my oraz nasze projekty są utożsamiane przez opinie publiczną i media z działalnością partii macierzystej, co można sprowadzić do twierdzenia, że nasz wizerunek bezpośrednio przekłada się na wizerunek SLD i na odwrót.

 3. Analiza projektu

 

Wdrażanie projektu zostało orgazniacyjnie podzielone na cztery etapy

  1. Szkolenie aktywistów
  2. Nawiązanie kontaktu z agencjami pracy oraz pozostałymi partnerami
  3. Promocja projektu w środkach masowego przekazu
  4. Przejście do właściwej części projektu

-          uruchomienie biur

-          organizacja szkoleń

W realizacji projektu chcielibyśmy współpracować z następującymi partenrami:

-          agencje pracy – współpraca operacyjna

-          Sojusz Lewicy Demokratycznej – pomoc lokalowa i logistyczna

-          szkoły publiczne – udostępnienie pracowni internetowych w celu przeprowadzenia szkoleń

-          Rejonowe Urzędy Pracy – współpraca w ramach szkoleń oraz współpraca operacyjna

-          media – współpraca w zakresie promocji projektu

-          organizacje pozarządowe – współpraca operacyjna

-          władze samorządowe – w zależności od możliwości

 

4. Finansowanie

 Fundusze na realizację projektu zamierzamy pozyskiwać z różnych źródeł. Nie zamierzamy jednak pobierać od osób poszukujących pracy jakichkolwiek opłat.

 Główny strumień dochodów stanowić będzie pobierana od agencji pracy opłata, której wysokość zależałaby od ilości zatrudnionych za naszym pośrednictwem przez daną agencję osób. Środki uzyskane w ten sposób zostaną w pierwszej kolejności przeznaczone na koszty związane z przetwarzaniem danych, kolportarzem ofert oraz działalnością promocyjną.

Środki na materiały biurowe oraz koszty stałe związane z utrzymaniem biur zamierzamy pozyskać  od Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Liczymy także na wsparcie ze strony partii działań propagujących naszą inicjatywę. 

Kolejnym ważnym źródłem dochodów będą dotacje od organizacji pozarządowych oraz samorządów, które zamierzamy przeznaczyć na poszerzenie działalności, orgazniację szkoleń oraz cele statutowe stowarzyszenia.

 

Projekt „Edukacja szansą na lepszą przyszłość”

1. Idea i cel projektu

Często zdarza się, że ludzie młodzi, absolwenci szkół średnich są zdezorientowani ilością ofert rozmaitych szkół wyższych, zarówno tych lepszych jak i gorszych, publicznych i państwowych, krajowych i zagranicznych. Ofert o charakterze reklamowym jest wiele, nie ma jednak dostępu do spójnej bazy danych zawierającej informacje o pozycji danej uczelni w różnych rankingach, o aktualnych kierunkach studiów, na absolwentów których będzie w przyszłości największy popyt, ofertach stypendialnych i możliwościach podjęcia studiów za granicą, co jest szczególnie przydatne w perspektywie naszego członkostwa
w Unii Europejskiej. Baza zawierałaby także podstawowe informacje o szkołach średnich. Chcielibyśmy podjąć się budowy takiej aktualnej bazy danych organizując jednocześnie w naszych biurach terenowych punkty informacyjne, gdzie każdy zainteresowany otrzymałby nieodpłatny dostęp do interesujących go informacji. Projekt ma na celu umożliwienie młodym ludziom dokonania właściwego wyboru szkoły średniej lub szkoły wyższej. Z własnych doświadczeń wiemy, że wybór ten często warunkuje dorosłe życie.

2. Współpraca i finansowanie

Jeżeli obsługą bazy danych możemy zająć się sami to w jej budowie potrzebujemy pomocy specjalistów. Dlatego też liczymy na współpracę z wyspecjalizowanymi firmami informatycznymi, jednostkami samorządu terytorialnego oraz władzami oświatowymi. Będziemy korzystać także z pozycji publikowanych przez wydawnictwa oświatowe oraz rankingów sporządzanych przez czołowe tygodniki. Aby upowszechnić ideę projektu chcielibyśmy uzyskać patronat wojewody świętokrzyskiego, patronaty mediów lokalnych oraz środki od sponsorów.  

3. Etapy projektu

1.       kontakt z firmami informatycznymi

2.       projektowanie bazy

3.      uzyskanie funduszy na uruchomienie projektu

4.      otwarcie biur informacyjnych i rozruch bazy

 

 

Projekt „Skuteczna integracja”

 

1. Opis projektu

 Wymagania proceduralne stawiane przez instytucje Unii Europejskiej wobec osób ubiegających się o dotacje z unijnych środków pomocowych są rygorystyczne. Szczególną trudność mogą sprawić zainteresowanym skomplikowane, wielostronicowe formularze, które należy każdorazowo wypełnić. Wyżej wymienione przeszkody mogą wyraźnie wpłynąć na absorbcję funduszy przeznaczonych dla Polski. Dlatego właśnie Sojusz Młodej Lewicy – Federacja Młodych Socjaldemokratów uruchomi w gminnych siedzibach SLD punkty, gdzie zainteresowani rolnicy i przedsiębiorcy mogliby uzyskać nieodpłatną pomoc w wypełnieniu wymaganych formularzy oraz informacje na temat zakresu i dostępności środków. Nasze analizy wskazują, że szczególnie duże zapotrzebowanie na tego rodzaju porady istnieje w małych miastach oraz na terenach wiejskich. Oczywistym jest, że właśnie tam informacje docierają najpóźniej, co często skutkuje mniejszymi szansami uzyskania dotacji.

 W dalszej perspektywie poza udzielaniem porad chcielibyśmy organizować szkolenia dotyczące procedur przyznawania dotacji oraz preferencyjnych kredytów, aby każdy zainteresowany był w stanie samodzielnie wypełnić odpowiednie wnioski.

 2. Współpraca i finansowanie

 W realizacji projektu chcielibyśmy współpracować przede wszystkim z agendami Unii Europejskiej odpowiedzialnymi za dystrybucję funduszy, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, samorządami lokalnymi, organizacjami pozarządowymi oraz Sojuszem Lewicy Demokratycznej.  

Z politycznego punktu widzenia wdrożenie programu znacznie wzmocni pozycję Sojuszu Lewicy Demokratycznej na terenach wiejskich osłabiając jednocześnie pozycję Polskiego Stronnictwa Ludowego, którego struktury nie są zdolne do realizacji podobnych prospołecznych inicjatyw.

 Etapy projektu:

1. nawiązanie kontaktów z partnerami projektu

2. uzyskanie funduszy niezbędnych do podjęcia działalności

3. szkolenie aktywistów

4. otwarcie biur i rozpoczęcie działalności

 

Projekt „Internet źródłem wiedzy

 

1. Idea i cel projektu

 

Obecnie komputer stał się podstawowym narzędziem służącym edukacji i informacji,  ale połowa społeczeństwa nie ma do niego prywatnego dostępu, z czysto ekonomicznych przyczyn. Dodatkowo stagnacja i bieda, brak perspektyw poprawy sytuacji wywołują u ludzi postawy sceptycyzmu i wyuczonej bezradności. Przenosi się to na młodzież i dzieci, które nie czują potrzeby i sensu rozwoju osobistego i zawodowego mieszkając na terenach wiejskich. Głównym ograniczeniem ludzi zwłaszcza osób bezrobotnych w korzystaniu z nowych możliwości jest dostęp do nowoczesnego sprzętu komputerowego i znaczne koszty pełnego wykorzystywania. Szczególne bariery w dostępie do informacji
i nowoczesnego sprzętu istnieją w małych miejscowościach i na terenach wiejskich. Sojusz Młodej Lewicy i Federacja Młodych Socjaldemokratów podjęły wyzwanie aby przybliżyć dzieciom i młodzieży mieszkającym na wsiach lub w małych miasteczkach dostęp do Internetu, techniki komputerowej oraz poprowadzić edukacje informatyczną. Większość z nich nie ma nawet cienia szans na zakup komputera, a poza tym ceny połączeń internetowych dyktowanych przez TP S.A. często skutecznie uniemożliwiają nawet szczęśliwym posiadaczom komputerów domowy dostęp do internetu. Jeśli nie w domu - to w szkole, w podstawówce, gimnazjum, liceum, na uczelni? Po części tak, jednak oczywistym staje się fakt, że dzieci z biedniejszych rodzin otrzymują gorsze wykształcenie; mniej z nich trafia na uczelnie. Często nie wiedzą nawet jak uzyskać dostęp do zasobów sieci, nie znają zasad korzystania z poczty elektronicznej, nie mówiąc już o znalezieniu potrzebnych informacji za pomocą wyszukiwarek internetowych. Tymczasem sieć uważana za największy śmietnik ludzkości jest także ogromną skarbnicą wiedzy. Te dzieci mają mniejsze szanse na kontakt z komputerem i Internetem, wykorzystanie tych narzędzi w swoim życiu; oznacza to, że zamykają się przed nimi w przyszłości interesujące i dobrze płatne zawody. Nie chodzi tu o to, że nie chcą takiego kontaktu; nie mają one po prostu dostępu do zasobów pozwalających na dobry start do Wieku Informacji, start, który prowadzi przez poznanie i wykorzystanie technologii informatycznych. Umożliwiając dzieciom i młodzieży z małych miasteczek i wsi kontakt z siecią często dajemy im szanse na zdobycie wykształcenia.

2. Szczegóły projektu

Pytanie, na które musimy sobie w tym miejscu odpowiedzieć nie jest proste. W jaki sposób umożliwić dostęp dzieci i młodzieży ze wsi i małych miasteczek do zasobów internetu? Otóż współpracując ze szkołami publicznymi i tzw. kawiarenkami internetowymi chcielibyśmy zaproponować właśnie w tych małych ośrodkach darmowy lub jeżeli nie będzie to możliwe tani dostęp do sieci. Korzystając z infrastruktury naszych parterów chcielibyśmy zorganizować w szkołach w godzinach popołudniowych zajęcia z zakresu korzystania z narzędzi sieciowych takich jak e-mail, wyszukiwarki, portale i przeglądarki internetowe. Pokazalibyśmy także w jaki sposób z pomocą internetu można odrobić pracę domową, jak wyszukać interesujące książki w sieciowych katalogach bibliotecznych oraz wiele innych rzeczy, które można robić za pomocą sieci. Celem zajęć będzie nauka praktycznego i przede wszystkim odpowiedzialnego wykorzystania zasobów sieci. Chcielibyśmy zapoznać kursantów z niebezpieczeństwami jakie czekają na niedoświadczonych internautów. Zajęcia prowadzone będą przez odpowiednio przeszkolonych aktywistów FMS oraz inne osoby pracujące społecznie. Po zapoznaniu się z powyższymi zagadnieniami uczestnicy tych swoistych kursów mogliby swobodnie korzystać ze szkolnych pracowni internetowych w godzinach pozalekcyjnych, pod okiem aktywistów lub zaangażowanych w projekt rodziców. Otrzymaliby także zniżkowe kupony, uprawniające do korzystania z usług lokalnych kawiarenek internetowych po preferencyjnych cenach.

3. Etapy projektu

1.       szkolenie aktywistów

2.       uzyskanie patronatów

3.       nawiązanie współpracy z partnerami projektu

4.       promocja projektu w mediach

5.       rozpoczęcie kursów

6.       przekazanie projektu szkołom do dalszej realizacji

 

 
 

webmaster