Menu Księga Gości |
|
|||||
Projekty ogólnoregionalne przewidziane do realizacji na terenie powiatu koneckiego Edukacja szansą na lepszą przyszłość
1. Idea i cel projektu Bezrobocie jest niewątpliwie najgroźniejszym i największym problemem naszego kraju. Dramat pozostawania bez pracy dotyka nie tylko pracowników przestarzałych gałęzi przemysłu, ale także ludzi młodych, absolwentów szkół różnych szczebli, którzy dopiero zaczynają samodzielne życie. Osobista tragedia, jaką często staje się brak pracy rozgrywa się nie tylko na płaszczyźnie ekonomicznej, ale także i społecznej dotykając całe społeczeństwo. Dłuższe pozostawanie bez pracy niewątpliwie degeneruje, przy czym nie tylko bezrobotnego, ale także jego rodzinę. Początkową determinację w poszukiwaniu zatrudnienia z czasem zastępuje przekonanie o braku własnej wartości oraz bezsilność. Bezrobotni tracą po jakimś czasie kwalifikacje do wykonywania swojego zawodu, co w jeszcze większym stopniu utrudnia znalezienie pracy. Bardzo szybko bezrobocie staje się po prostu sposobem za życie, którą to postawę powielą i odziedziczą w przyszłości dzieci bezrobotnego, a wraz z nią biedę, która także przechodzi z pokolenia na pokolenie. W ten sposób degenerują się całe dzielnice, miasta, a nawet regiony.
Dziejową rolą
polskiej lewicy jest zwalczenie tych złych owoców transformacji
ustrojowej Mamy nadzieję, że poniższy projekt przyczyni się do poprawy bytu choćby niewielkiej grupy mieszkańców Kielecczyzny. 2. Szczegóły
Uznajemy, że
zasiłki dla bezrobotnych oraz inne zapomogi przyznawane na podstawie
braku dochodów w długim okresie czasu demoralizują bezrobotnych.
Dlatego chcielibyśmy pomóc mieszkańcom naszego regionu, przy ich
aktywnym udziale znaleźć pracę nie tylko w granicach województwa czy
kraju, ale także na terenie państw Unii Europejskiej. W tym celu
zostaną uruchomione w powiatowych siedzibach Federacji Młodych
Socjaldemokratów swoiste biura pracy, gdzie bezrobotni mogliby
otrzymać skuteczną pomoc w znalezieniu pracy. Będziemy działać na
wielu płaszczyznach między innymi orgaznizując szkolenia z zakresu
poszukiwania pracy przez internet i tworzenia dokumentów wymaganych
przez pracodawców. Na tym etapie chcielibyśmy przekonać bezrobotnych
do zwiększonej aktywości. Często problemem jest to, że wielu
potencjalnie dobrych pracowników nie jest w stanie przejść
pierwszego etapu rekrutacji, ponieważ Głównym polem działalności naszych quasi biur pracy będzie jednak współpraca z agencjami pracy, poszukującymi personelu dla pracodawców z kraju i zagranicy. Chcielibyśmy odpowiadając na zgłaszane przez nie zapotrzebowanie rozsyłać składane przez bezrobotnych dokumenty i w ten sposób pośrednio kontaktować bezrobotnych z pracodawcami. Nasi aktywiści będą przyjmować, a w razie potrzeby pomagać w wypełnieniu wymaganych przez pracodawców dokumentów. W celu promocji naszej działalności zainteresujemy naszą inicjatywą media oraz zdobędziemy patronaty medialne, co z pewnością ułatwi kontakt z agencjami rekrutacyjnymi. Będziemy dla nich atrakcyjnym partnerem, ze względu na ogólnoregionalny zasięg naszej działalności, a co za tym idzie duża liczbę zarejstrowanych osób chętnych do podjęcia pracy. Współpraca w realizacji projektu zwiększy zakres ich działalności, a co za tym idzie możliwości zatrudnienia. Z drugiej strony dla nas współpraca z wieloma pośrednikami oznacza duże nagromadzenie ofert, co umożliwi nam znalezienie pracy dla większej ilości osób. Z racji ścisłej współpracy z Federacją Młodych Socjaldemokratów korzyści z realizacji projektu odniesie także Sojusz Lewicy Demokratycznej. Jako oficjalna młodzieżówka SLD my oraz nasze projekty są utożsamiane przez opinie publiczną i media z działalnością partii macierzystej, co można sprowadzić do twierdzenia, że nasz wizerunek bezpośrednio przekłada się na wizerunek SLD i na odwrót. 3. Analiza projektu
Wdrażanie projektu zostało orgazniacyjnie podzielone na cztery etapy
- uruchomienie biur - organizacja szkoleń W realizacji projektu chcielibyśmy współpracować z następującymi partenrami: - agencje pracy – współpraca operacyjna - Sojusz Lewicy Demokratycznej – pomoc lokalowa i logistyczna - szkoły publiczne – udostępnienie pracowni internetowych w celu przeprowadzenia szkoleń - Rejonowe Urzędy Pracy – współpraca w ramach szkoleń oraz współpraca operacyjna - media – współpraca w zakresie promocji projektu - organizacje pozarządowe – współpraca operacyjna - władze samorządowe – w zależności od możliwości
4. Finansowanie Fundusze na realizację projektu zamierzamy pozyskiwać z różnych źródeł. Nie zamierzamy jednak pobierać od osób poszukujących pracy jakichkolwiek opłat. Główny strumień dochodów stanowić będzie pobierana od agencji pracy opłata, której wysokość zależałaby od ilości zatrudnionych za naszym pośrednictwem przez daną agencję osób. Środki uzyskane w ten sposób zostaną w pierwszej kolejności przeznaczone na koszty związane z przetwarzaniem danych, kolportarzem ofert oraz działalnością promocyjną. Środki na materiały biurowe oraz koszty stałe związane z utrzymaniem biur zamierzamy pozyskać od Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Liczymy także na wsparcie ze strony partii działań propagujących naszą inicjatywę. Kolejnym ważnym źródłem dochodów będą dotacje od organizacji pozarządowych oraz samorządów, które zamierzamy przeznaczyć na poszerzenie działalności, orgazniację szkoleń oraz cele statutowe stowarzyszenia. Projekt „Edukacja szansą na lepszą przyszłość”1. Idea i cel projektu
Często zdarza się,
że ludzie młodzi, absolwenci szkół średnich są zdezorientowani
ilością ofert rozmaitych szkół wyższych, zarówno tych lepszych jak i
gorszych, publicznych i państwowych, krajowych i zagranicznych.
Ofert o charakterze reklamowym jest wiele, nie ma jednak dostępu do
spójnej bazy danych zawierającej informacje o pozycji danej uczelni
w różnych rankingach, o aktualnych kierunkach studiów, na
absolwentów których będzie w przyszłości największy popyt, ofertach
stypendialnych i możliwościach podjęcia studiów za granicą, co jest
szczególnie przydatne w perspektywie naszego członkostwa 2. Współpraca i finansowanie Jeżeli obsługą bazy danych możemy zająć się sami to w jej budowie potrzebujemy pomocy specjalistów. Dlatego też liczymy na współpracę z wyspecjalizowanymi firmami informatycznymi, jednostkami samorządu terytorialnego oraz władzami oświatowymi. Będziemy korzystać także z pozycji publikowanych przez wydawnictwa oświatowe oraz rankingów sporządzanych przez czołowe tygodniki. Aby upowszechnić ideę projektu chcielibyśmy uzyskać patronat wojewody świętokrzyskiego, patronaty mediów lokalnych oraz środki od sponsorów. 3. Etapy projektu 1. kontakt z firmami informatycznymi 2. projektowanie bazy 3. uzyskanie funduszy na uruchomienie projektu 4. otwarcie biur informacyjnych i rozruch bazy
Projekt „Skuteczna integracja”1. Opis projektuWymagania proceduralne stawiane przez instytucje Unii Europejskiej wobec osób ubiegających się o dotacje z unijnych środków pomocowych są rygorystyczne. Szczególną trudność mogą sprawić zainteresowanym skomplikowane, wielostronicowe formularze, które należy każdorazowo wypełnić. Wyżej wymienione przeszkody mogą wyraźnie wpłynąć na absorbcję funduszy przeznaczonych dla Polski. Dlatego właśnie Sojusz Młodej Lewicy – Federacja Młodych Socjaldemokratów uruchomi w gminnych siedzibach SLD punkty, gdzie zainteresowani rolnicy i przedsiębiorcy mogliby uzyskać nieodpłatną pomoc w wypełnieniu wymaganych formularzy oraz informacje na temat zakresu i dostępności środków. Nasze analizy wskazują, że szczególnie duże zapotrzebowanie na tego rodzaju porady istnieje w małych miastach oraz na terenach wiejskich. Oczywistym jest, że właśnie tam informacje docierają najpóźniej, co często skutkuje mniejszymi szansami uzyskania dotacji. W dalszej perspektywie poza udzielaniem porad chcielibyśmy organizować szkolenia dotyczące procedur przyznawania dotacji oraz preferencyjnych kredytów, aby każdy zainteresowany był w stanie samodzielnie wypełnić odpowiednie wnioski. 2. Współpraca i finansowanie W realizacji projektu chcielibyśmy współpracować przede wszystkim z agendami Unii Europejskiej odpowiedzialnymi za dystrybucję funduszy, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, samorządami lokalnymi, organizacjami pozarządowymi oraz Sojuszem Lewicy Demokratycznej. Z politycznego punktu widzenia wdrożenie programu znacznie wzmocni pozycję Sojuszu Lewicy Demokratycznej na terenach wiejskich osłabiając jednocześnie pozycję Polskiego Stronnictwa Ludowego, którego struktury nie są zdolne do realizacji podobnych prospołecznych inicjatyw. Etapy projektu: 1. nawiązanie kontaktów z partnerami projektu 2. uzyskanie funduszy niezbędnych do podjęcia działalności 3. szkolenie aktywistów 4. otwarcie biur i rozpoczęcie działalności
Projekt „Internet źródłem wiedzy1. Idea i cel projektu
Obecnie komputer
stał się podstawowym narzędziem służącym edukacji i informacji, ale
połowa społeczeństwa nie ma do niego prywatnego dostępu, z czysto
ekonomicznych przyczyn. Dodatkowo stagnacja i bieda, brak perspektyw
poprawy sytuacji wywołują u ludzi postawy sceptycyzmu i wyuczonej
bezradności. Przenosi się to na młodzież i dzieci, które nie czują
potrzeby i sensu rozwoju osobistego i zawodowego mieszkając na
terenach wiejskich. Głównym ograniczeniem ludzi zwłaszcza osób
bezrobotnych w korzystaniu z nowych możliwości jest dostęp do
nowoczesnego sprzętu komputerowego i znaczne koszty pełnego
wykorzystywania. Szczególne bariery w dostępie do informacji 2. Szczegóły projektu Pytanie, na które musimy sobie w tym miejscu odpowiedzieć nie jest proste. W jaki sposób umożliwić dostęp dzieci i młodzieży ze wsi i małych miasteczek do zasobów internetu? Otóż współpracując ze szkołami publicznymi i tzw. kawiarenkami internetowymi chcielibyśmy zaproponować właśnie w tych małych ośrodkach darmowy lub jeżeli nie będzie to możliwe tani dostęp do sieci. Korzystając z infrastruktury naszych parterów chcielibyśmy zorganizować w szkołach w godzinach popołudniowych zajęcia z zakresu korzystania z narzędzi sieciowych takich jak e-mail, wyszukiwarki, portale i przeglądarki internetowe. Pokazalibyśmy także w jaki sposób z pomocą internetu można odrobić pracę domową, jak wyszukać interesujące książki w sieciowych katalogach bibliotecznych oraz wiele innych rzeczy, które można robić za pomocą sieci. Celem zajęć będzie nauka praktycznego i przede wszystkim odpowiedzialnego wykorzystania zasobów sieci. Chcielibyśmy zapoznać kursantów z niebezpieczeństwami jakie czekają na niedoświadczonych internautów. Zajęcia prowadzone będą przez odpowiednio przeszkolonych aktywistów FMS oraz inne osoby pracujące społecznie. Po zapoznaniu się z powyższymi zagadnieniami uczestnicy tych swoistych kursów mogliby swobodnie korzystać ze szkolnych pracowni internetowych w godzinach pozalekcyjnych, pod okiem aktywistów lub zaangażowanych w projekt rodziców. Otrzymaliby także zniżkowe kupony, uprawniające do korzystania z usług lokalnych kawiarenek internetowych po preferencyjnych cenach. 3. Etapy projektu 1. szkolenie aktywistów 2. uzyskanie patronatów 3. nawiązanie współpracy z partnerami projektu 4. promocja projektu w mediach 5. rozpoczęcie kursów 6. przekazanie projektu szkołom do dalszej realizacji
|
||||||